Megérkeztünk...

2009.02.03. 13:04

Éppen az albiban vagyok, az erkélyen és nagyon élvezem a kilátást, mivel rá lehet látni a dimbekre meg a dombokra meg a tengerre. :) De inkább az az érdekes, hogy jututtonk el eddig...

Öten indultunk el jan. 30-án, de csak hárman érkeztek meg aznap, Brigi és én nem voltunk benne ebben a háromban. Zsuzsi, Réka és Dodo az Austriannal jöttek, mi pedig a Swisst választottuk, mert nem volt jó a kreditkártyánk, hogy le tudjuk foglalni ugyanazt a járatot, ezért be kellett mennünk Pestre az Air-port irodájába.

Kettőnknek már Ferihegyen elkezdtek kavarni, mivel túltöltötték a gépünket, ami Zürichbe indul, a biztos az volt, hogy a csomagunk előremegy Bodrumba, mi pedig vagy Zürichen át megyünk Isztanbulba és onnan Bodrumba vagy annyiban változik, hogy közvetlen Malév géppel megyünk Isztanbulba. Végülis ráraktak minket a Zürichbe menő gépbe (mint utólag kiderült, aki sikeres ember, az nem megy Zürichen keresztül a Swissel:))

Zürichig nem is volt baj, ott várni kellett a csatlakozásra, először még pozitívan álltunk a dolgokhoz, még a majd' 6 eurós sör is belefér gondoltuk vidáman a repülőgépeket fényképezve, mivel rengeteg gép szál föl meg le, a reptéren pedig lazán el lehet tévedni, bár ekkor még csak úgy gondoltuk, hogy nekünk bőven elég ha csak az áttszálló tranzitot látjuk. Akkor kezdődtek a próblémák, mikor kiírták az Isztanbulba menő gépünk piciny kijelzőjére pici piros betűkre, hogy "Delayed". Ekkor még mindig pozítivak voltunk, bár Brigiből előtörni készült az a 45 kilónyi agresszió. :) Belefért még néhány Heineken, mivel a gépünk "Delayed" felirata mellet megjelent, hogy késik a gép kb 2 órát.

Egészen addig szösztmötöltünk és cigizgettünk (amúgy érdekes a cigizés Svájcban, mert minden tele van smoking lounge-okkal, ahol lehet cigizni, takarítják, van szellőzés benne és nem szólnak be, hogy húzzál innen, hanem az egész korrekt), amíg 300 ember sajnálatára akkor már nem az, hogy késett a gépünk, de megjelent szép piros hatalmas nagy bötűkkel, hogy "CANCELLED"...

300 rohamozta meg a tranzitos check-in pultokat, ahol persze az economy osztálynál 4 ablak volt nyitva 300 embernek a business/first classnál ugyanennyi ablak volt kb ugyanannyi emberre. Sok-sok telefon, 3 óra várakozás és még pár Heineken. Mire sorra jutottunk már az esélytelenek nyugalmával fogadtuk a dolgokat, a gonoszan mosolygós check-in néni két opciót:

1. Lefoglal egy másik járatot, amivel hajnali kettőre Isztanbulba érkezünk Olaszországon!!! keresztül, erre azt mondtuk, hogy nem jó, mivel a foglalt repjegyünk lesz érvényes Bodrumig, de tájékoztatott minket, hogy azt már lehetetlen utólérni...

2. Megyünk másnap reggel és foglalnak hotelt és adnak kajajegyeket.

Mi a 2. verziót választottuk, adtak szállást egy reptérhez "közel" levő hotelben, a Park Inn-ben, ahová ingyenes reptéri busszal jutottunk el, a szoba nagyon fullos volt, de elkeseredettségünkben nem tudtunk mit kezdeni, úgyhogy az egész estét a barban töltöttük. :) Megnéztük, hogy a kaja és a szállás, ha ki kellett volna fizetnünk verte a 480 frankot, nem igazán értettük a reptéri koncepciót, dehát ez van :)

Másnap reggel korrán keltünk bementünk a reptérre, akkor még azt hittük, hogy délután már Muglában leszünk, de mint említettem, aki Swissel megy az sikeres ember nem lehet. :D Mire odaértünk a check-in-hez, már nem lehetett becheckolni, mivel eltévedtünk és rossz irányba küldtek minket... A gépünket átrakattuk megint és vártunk :) Ez a gép is késve indult és érkezett, ezért Isztanbulban nagyon sietni kellett.

A gép indulása előtt 40 perccel vettük meg a jegyünket Bodrumba (Törökországban olcsón lehet repülővel utazni az országon belül és érvényes a repjegyre a nemzetközi diák!!!), még 5 percig lehetett check-olni, futottunk a reptéren végig, ám a check-in pultnál levő két szép szál török csaj nagyon nem értett semmihez, mire sikerült megoldani mindent, újabb futás követekzett, ugye kipakolni mindent kulcs, laptop, minden, futottunk végig, elértük a kifutóbuszt, de ez is 5 percen múlt.

Végül megérkeztünk Bodrumba, de hogy még megkoronázzuk ezt a 2 napos kalandot, eltűnt a csomagunk mindenkettőnknek. A bodrumi reptéren és két terminál van kiderült, hogy csomagunk a másik terminálon kötött ki, átvittek minket és vártuk az Yusufot(international coordinator), hogy jöjjön ki értünk, de kiderült, hogy ő a kétórási gépnél várt minket, ezért még 2 órát kellett várni, hogy kijöjjenek értünk, mert akkor indult el Muglából. Közben minket mindenki félreértett, mivel az egész reptéren egy nő volt aki tudott angolul, de ő hazament mert lejárt a munkaideje... Csöveseknek néztek minket, azt hitték, hogy taxival akarunk 80 euért Muglába menni, mindent kavartak, amúgy kedvesek voltak és segítőkészek, mert meg akarták oldani a problémánkat, de fogalmuk se volt, hogy angolul mi mit jelent. :) Végül megérkezett Yusuf a barátjával és elvittek minket Muglába, útközben megálltunk egy gyorskajáldában, meghívtak minket egy csirkésgyyrosos grilles finom kajára és teára, amitől egyből pozitívan láttuk minket, mivel mikor leszálltunk csak csoki volt nálunk és egy 110 millis víz amit a gépen adtak.

Muglában elvittek minket egy guesthouse-ba, ami egy napra 10 eu, nagyon lepukkant, nincs mindig víz, szintén nem tudnak angolul és bizonyos dolgok kacsingatnak innen-onnan és integetnek, hogy helóóóó... blööööö. Itt találkoztunk a többiekkel is, így már öten lettünk. Cigiztünk egy kicsit, bezsélgettünk és bedőltünk az ágyba, mert pöppet kimerültünk, mivel 12 óra helyett mi ketten 40 órát utaztunk.

A bejegyzés trackback címe:

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

baggio85 2009.02.03. 16:04:27

öcsém, ez tiszta szopás...

egyiptomban nekünk is voltak gondjaink a reptéri szolgáltatásokkal...
el is szállt az agyunk... csak kezdtek gyülekezni a géppisztolyosok, úgyh lenyugodtunk

Kipitklín 2009.02.03. 21:55:58

Hát innen, a Kócsag 19-ből nagyon örülünk neki hogy több kevesebb sikerrel, de odaértetek és várjuk az újabb "életképeket".
Brigi puszilunk: Andi, Ági, Ildi, Szandi és Viki és ne feledjétek: kipitklín!

Drbrownjoezi 2009.02.03. 23:22:56

No, hát attól függetlenül, hogy ilyen kalandos volt, nézzétek a jó oldalát: ingyen éjszaka Zürichben, ingyen kaja:) Láttam Brigi a képeket wiwen, nagyon szép környéknek tűnik Akyaka!Majd a blogra is töltsetek fel képeket, ha tudtok.Na, jók legyetek, Vigyázzatok magatokra nagyon!